This user has not added any information to their profile yet.
Spoločnosť IKEA založil Ingvar Kamprad v roku 1943. Z malej švédskej firmy, ktorá zasielala tovar na objednávku z katalógu, vyrástla celosvetová značka bytového zariadenia, ktorú si obľúbilo mnoho ľudí. Spája nás zanietenie pre život v domácnosti. Naša kultúra stojí na nadšení, spolupatričnosti a snahe hľadať spôsoby a nie dôvody. Sme optimisti a stále hľadáme nové a lepšie riešenia, napríklad ako navrhnúť hojdacie kreslo, ktoré sa zmestí do plochého balenia alebo vyrobiť žiarovky LED, ktoré sú dostupné pre každého. Naša vízia sa netýka len bytového zariadenia; je ňou snaha vytvárať lepší každodenný život pre čo najviac ľudí – pre našich zákazníkov, zamestnancov, ale aj všetkých, ktorí pracujú u našich dodávateľov. Chceme, aby mali naše aktivity pozitívny vplyv na všetkých – na komunity, odkiaľ čerpáme materiály, aj zákazníkov, ktorým naše výrobky umožňujú žiť udržateľnejší život v domácnosti. Naše aktivity chceme zdieľať s ostatnými a prispieť tak k pozitívnej zmene v našej spoločnosti.
Aktivity v oblasti obehového hospodárstva
IKEA prevádzkuje službu Druhý život nábytku, ktorej cieľom je umožniť zákazníkom spätný predaj nepotrebného nábytku do IKEA a predchádzať tak jeho predčasnej likvidácii. Výrobok následne predáme ďalšiemu zákazníkovi za výkupnú cenu.
Súčasťou obchodných domov IKEA je oddelenie Druhý život nábytku, ktorého úlohou je nachádzať odbyt pre výrobky, ktoré sú rozbalené, mierne poškodené, vrátené zákazníkmi, alebo inak vyčlenené z bežného predaja, aby nedochádzalo k zbytočnému vyhadzovaniu. Zákazníci tu majú tiež k dispozícii banku náhradných dielov.
Všetci dodávatelia IKEA sa musia riadiť prísnymi štandardmi IWAY a prechádzajú pravidelnými auditmi, v rámci ktorých sa overuje tiež nakladanie so zdrojmi. Veľký dôraz sa kladie na prístup k životnému prostrediu.
Výrobky IKEA sú navrhované so zvyšujúcim sa podielom recyklovaných alebo obnoviteľných materiálov. Pri designe výrobkov sa kladie dôraz na ich modularitu a teda aj opraviteľnosť (design výrobkov však rieši IKEA of Sweden).
Spolupracujeme s viacerými lokálnymi sociálnymi podnikmi.
Snažíme inšpirovať našich zákazníkov k udržateľnosti v domácnosti a upriamiť ich pozornosť na problematiku životného prostredia.
Interný audit IWAY, ktorý sa vzťahuje aj na lokálnych dodávateľov služieb (napr. odpadové hospodárstvo, upratovacie služby, tlač a pod.):
https://about.ikea.com/en/sustainability/fair-and-equal/building-a-better-business-with-iway
Drevo z udržateľných zdrojov FSC, bavlna z udržateľných zdrojov v spolupráci s WWF, káva a čaj s certifikáciou UTZ a BIO, ryby a morské plody s certifikáciou ASC a ďalšie (design výrobkov rieši IKEA of Sweden).
Do roku 2030 chceme v rámci našej hodnoty Starostlivosť o ľudí a planétu:
- inšpirovať a umožniť viac než 1 miliarde ľudí žiť lepší život v rámci možností našej planéty
- fungovať v súlade s princípmi obehového hospodárstva, mať pozitívny vplyv na klímu a obnovovať zdroje a pritom rozvíjať spoločnosť IKEA
- podporovať rovnosť a mať pozitívny spoločenský vplyv na každého v celom hodnotovom reťazci IKEA